varg!!+ en lo

jag va ute å jagade med kaxa igår men de vart ingenting spår såg vi efter hare och räv men inge rådjur. efter vi hade gått runt lite i strandskogen så beslöt vi oss att ge upp. jag åkte upp till sågen å kikade lite då såg jag varg spår ute på åkern. jag gick ur bilen å började spåra efter en bit. jag han inte gå långt innan jag såg en blodpöl. vargen hade gått ner närmare byn och vänt tillbaka i samma spår men den hade dragit på nånting när den gick tillbaka. jag gick tillbaka till bilen å åkte hem med kaxa till hundgården. jag mötte lars efter vägen som var ute å gick med ådi. jag tog me han hem oxå. lars hittade på spåren lite bortanför där vi träffades så han gick efter spåren.  jag åkte tillbaka till sågen å började spåra efter mer nogrant.   jag gick ner dit vargen hade vänt där va de en massa hår under ett träd och jag såg att vargen hade börjat släpa därifrån. 



jag följde efter varg/släp spåren. dom gick över åkrarna igen in i tät sly skog. där fanns det spännande saker

lite bilder på vad som fanns kvar av rådjuret




varg skit vid matplatsen




käkben å lite blod.





det hade snöat dagen innan så alla spår i diverse rådjurs delar va färska




länstyrelse gubben sa att det var en lo som hade slagit rådjuret å lagt de under en gran. det at mycket möjligt fför att de va inga spår efter rådjur till första platsen och lodjur rycker tydligen av håret av sitt byte iallafall rådjur. plus att det var mycke rävspår till platsen.

Kommentarer
Postat av: Lotta Ragård-Bäck

Åh fi fan!! Nu får du allt hålla i hundarna...!!!

Kram Lotta

2009-01-22 @ 22:03:01
Postat av: Anonym

nu ska de jagas gråben! asen ska väck!

2009-01-22 @ 22:50:45
URL: http://jaktidioten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0