kaxas och min första hare:D

äntligen har vi dödat nått istrandskogen i år:D jag och adde gick ut i morse för att jaga å jaga vart de.  det började med att kaxa började driva rådjur som hon drev i ca 20 min sen släpte hon och kom tillbaka. jag tänkte att dom står säkert kvar typ där hon släppte så vi skulle kunna gå dit å släppa på dom spåren lite senare. vi fortsatte gå en bit till tils vi kom på ett har spår..  det snöade ganska mycket då så de va en del snö i spåren men kaxa drog efter dom direkt iaf. hon sprang in i ett tätt gran parti efter spåren å de dröjde inte länge innan hon rev i å börja driva. det gick rätt emot andreas som stod lite längre upp efter en bäck.men det han vika av innan det hade komma fram till honom. efter ett tag  jag gick upp till ett ställe som är ett riktigt general pass å lysnade lite. hon hade vart å jobbat med ett tapp som hon hade ett tag  där men lagpmt till jag kom dit så drog hon iväg igen. jag hörde att hon börja gnälla lite så jag förstod att hon hade hittat rätt spår igen.   jag gick ca 100 meter öster å väntade å lyssnade på den fina musiken som ekade i skogen.   det var nära att edde såg djuret då men han han bara se kaxa dra förbi. efter ca en timmes drev hörde jag att drevet gick rätt emot mig så jag säkrade av å väntade på att jag skulle se haren dra förbi å peka finger å göra en snö sprut på mig men så var inte fallet.   haren studsade ut ca 10 meter ifrån mig så jag sköt en smäll men de var bom.   det ända som gick igenom mitt huvud var att "HÅLL FRAM FÖR HÄLVETTE" å jag drog av en 1a till å hare la ihop sig i en liten vattenpöl.     SATAN va glad jag blev. min och kaxas första hare.





jag fick knyta fast henne i ett träd annars hade hon ätit upp hela haren.



riktigt dukig tjej:D

Kommentarer
Postat av: Jennie

Man får grattulera till en lyckad jakt!

2009-01-25 @ 21:14:18
URL: http://www.kaksi.dinstudio.se
Postat av: Danne

Härligt!

2009-01-26 @ 06:09:12
Postat av: RamboRonnie

Härligt! Blir ganska avis kan jag lova!



Ett tips bara när du skriver, prova att slå ett par enterslag lite då och då så blir allt mycket lättare att läsa sen ;)

2009-02-19 @ 19:13:03
URL: http://www.ramboronnie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0